Aanvraag Mantelzorgpas

Ga naar www.leef3.nu/mantelzorger/mantelzorgpas-amersfoort/aanvragen-mantelzorgpas/ .

Vul het aanvraagformulier in. Let er hierbij op dat u minimaal alle verplichte velden (aangegeven met een sterretje*) invult en/of aankruist, voordat u op de oranje button "Versturen" klikt. Wanneer uw aanvraag goed is verzonden komt u op een nieuwe pagina uit met als titel: "Ontvangstbevestiging Mantelzorgpas Amersfoort". Hierop leest u dat uw aanmelding gelukt is.

U ontvangt ook een mailbevestiging op het door u ingevulde e-mailadres. Leef3.nu behandelt uw aanvraag zo snel mogelijk. Wanneer uw aanvraag gehonoreerd is, krijgt u een bevestigingsmail met uw Mantelzorgpas code en startsaldo.

Aanvraag dienst(en) / product(en)

U kunt meerdere producten en/of diensten aan uw winkelwagen toevoegen en tegelijkertijd bestellen. Wanneer u klaar bent, gaat u naar uw winkelwagen. Dit kan door te klikken op de tekst “Winkelwagen bekijken” in de verschenen pop-up als u een product heeft toegevoegd, of door te klikken op het winkelmand icoontje rechts bovenaan de pagina.

Check in het overzicht van uw winkelwagen of u alles in de juiste hoeveelheid heeft toegevoegd. U kunt hier ook nog (een) opmerking(en) toevoegen voor de gehele bestelling (opmerkingen voor individuele producten dienen op de productpagina zelf ingevoerd te worden als hier de optie voor is, voordat u een product toevoegt aan uw winkelwagen. Alle opmerkingen die u in het vak in de winkelwagen toevoegt zijn te zien voor alle leveranciers waarbij u producten/diensten besteld.)

Klik dan op de roze button "Afrekenen", rechts onderaan de pagina.

  1. Vul het e-mailadres in waarop u de bestelbevestiging wenst te ontvangen.
  2. Vul de naam in van de pashouder, van de pas die u wilt gebruiken voor het afrekenen.
  3. Vul de naam in van degene bij wie uw bestelling moet worden afgeleverd.
  4. Vul de adresgegevens in van degene bij wie uw bestelling moet worden afgeleverd.
  5. Vul het telefoonnummer in van degene waarmee contact opgenomen kan worden omtrent uw bestelling.
  1. Vul rechts naast de ingevulde gegevens uw persoonsgebonden Mantelzorgpas code in. Deze vindt u in de bevestigingsmail van uw pas, via de paarse button “Bekijk uw Mantelzorgpas code”.
  2. Klik op de button 'Toepassen'.
  3. Het totaalbedrag staat op €0,00. Uw Mantelzorgpas is gekoppeld aan de bestelling.

Let op! Wanneer u voor een of meerdere producten heeft gekozen die extra handling en/of verzendkosten hebben, worden deze bij het afronden van de bestelling nog bij uw totaalbedrag opgeteld. Dit wordt ook van uw ingevoerde Mantelzorgpas afgehaald. Houdt u er wel rekening mee dat u niet over uw saldo heen kan van uw Mantelzorgpas. Bijbetalen is helaas nog niet mogelijk.

* Op uw telefoon ziet dit er anders uit dan op uw computer of laptop. Op uw telefoon klikt u op Besteloverzicht weergeven. Hierdoor verschijnen alle producten waarvan u op het punt staat deze af te rekenen, en de plek waar u uw Mantelzorgpas code kunt invullen.

De blauwe knop Toepassenis hier verandert in een blauwe knop met een pijl naar rechts. Klik hierop om uw Mantelzorgpas code toe te passen, zodat het totaal op €0,00 komt te staan, zoals hierboven bij stap 3.

Wanneer u stap 3 en 4 helemaal doorlopen heeft, klikt u op de roze button onderaan de pagina: "Nu betalen".

Let op! Wanneer u voor een of meerdere producten heeft gekozen die extra handling en/of verzendkosten hebben, worden deze bij het afronden van de bestelling nog bij uw totaalbedrag opgeteld. U kunt dan op deze pagina een extra optie te zien krijgen om een ander factuuradres in te voeren dan de gegevens die u op de voorgaande pagina heeft ingevuld. Daar wij geen aparte facturen sturen, maar u alleen de bevestigingsmail krijgt met een overzicht van uw bestelling, hoeft u hier niks nieuws in te vullen, maar dient u te klikken op de optie 'Hetzelfde als bezorgadres'.

Klik dan op de roze button "Nu betalen". Hierna komt u op een pagina waarop u wordt bedankt voor uw bestelling.

Uw bestelling is hiermee afgerond. U ontvangt ook een mailbevestiging op het door u ingevulde e-mailadres. De leverancier neemt zo spoedig mogelijk contact met u op om de dienst met u in te regelen, wanneer dit van toepassing is*.

* Voor vouchers van Medipoint & Gula Delicatessen geldt dat u de bevestigingsmail van uw aankoop geprint mee moet nemen naar de winkel.

Foutmeldingen e.d.

Tijdens het afrekenen moet u uw Mantelzorgpas code invoeren om uw bestelling mee te betalen. Het kan voorkomen dat u hier de melding "Voer een geldige kortingscode in." krijgt te zien nadat u uw code heeft ingevuld en op de knop "Toepassen" heeft geklikt.

Het vak waar u de code invoert is erg gevoelig. U dient deze dus exact in te vullen zoals aan u doorgegeven is. Hierbij is het belangrijk om te letten op het volgende:

  • Alle tekens dienen aan elkaar, dus zonder spaties, ingevoerd te worden.
  • Alle letters moeten hoofdletters zijn. Kleine letters worden als fout gezien.
  • Uw code begint met AM, HL, HV, KH of PB met daarna het jaartal, bijvoorbeeld: AM2023.
  • Kijkt u goed of u geen nul op de plek van een grote letter o plaatst en vice versa? Hetzelfde kan gebeuren met het cijfer één en de hoofletter i. Deze zijn deze soms lastig te onderscheiden.

De beste tip die wij u hiervoor kunnen geven is dat wanneer u de code heeft geopend via de mail, u deze selecteert en kopieert (Ctrl + C of Command + C). Later kunt u de code dan plakken Ctrl + V of Command + V) in dit veld bij het afrekenen. Zo hoeft u de code niet zelf in te typen en kunnen spelfouten veelal voorkomen worden.

Bent u uw code kwijt? Mailt u ons dan op mantelzorgpas@leef.nu om uw code op te vragen. Wij sturen u dan de bevestigingsmail nogmaals toe die u bij toekenning van uw pas heeft gekregen. In deze mail klikt u op de paarse knop "Klik hier voor uw Mantelzorgpas code en saldo" om uw code te zien.

Het kan voorkomen dat u op de winkelwagen pagina geen roze knop 'Afrekenen' ziet staan, maar dat in plaats daarvan een roze knop 'Bestelling niet geldig' zichtbaar is.

Deze knop wordt zichtbaar op het moment dat u van een of meerdere producten in uw winkelwagen een vooraf bepaald maximum aantal heeft overschreden. Er is vanuit enkele leveranciers vastgesteld dat voor sommige producten een maximum aantal geldt per bestelling, of zelfs per klant / Mantelzorgpas.

Als u toch op de knop klikt om af te rekenen krijgt u een melding waarin uitgelegd staat om welk(e) product(en) het gaat die de vooraf ingestelde maximum overschrijden. U dient dan het aantal van (het) desbetreffende product(en) aan te passen. Wanneer alle producten in uw winkelwagen voldoen aan de gestelde eisen zal de knop 'Afrekenen' verschijnen en kunt u doorgaan met het afronden van uw bestelling.

Dit komt hoogstwaarschijnlijk doordat voor het door u gekozen product een maximum aantal geldt per product per bestelling, of per klant / Mantelzorgpas. De website geeft een pop-up melding weer wanneer een maximum aantal overschreden wordt en legt hierin uit om welk(e) product(en) het gaat.

Zoeken