Tips & Tricks

Loopt u ergens tegenaan tijdens het winkelen, afrekenen of iets anders? Dan hebben wij hieronder wat handige tips en tricks staan voor verschillende scenario's. U hoeft alleen maar de stappen te volgen.

Komt u er toch niet uit of heeft u nog vragen? Dan kunt u op werkdagen van 8.30 – 17.00 uur terecht bij het Klant Contact Centrum van Leef3.nu via telefoonnummer 033 – 469 23 23 en vragen naar Team Mantelzorgpas. U kunt uw vraag ook per e-mail stellen via: mantelzorgpas@leef3.nu.

Aanvraag Mantelzorgpas

Stap 1: Ga naar www.leef3.nu/mantelzorger/mantelzorgpas-amersfoort/aanvragen-mantelzorgpas/

Vul het aanvraagformulier in. Let er hierbij op dat u minimaal alle verplichte velden (aangegeven met een sterretje*) invult en/of aankruist, voordat u op de oranje button "Versturen" klikt. Wanneer uw aanvraag goed is verzonden komt u op de volgende webpagina terecht:

U ontvangt ook een mailbevestiging op het door u ingevulde e-mailadres. Leef3.nu behandelt uw aanvraag zo snel mogelijk. Wanneer uw aanvraag gehonoreerd is, krijgt u een bevestigingsmail met uw Mantelzorgpas code en startsaldo (zie onderstaand voorbeeld).

Aanvraag dienst(en) / product(en)

Stap 1: Winkelen

U kunt meerdere producten en/of diensten aan uw winkelwagen toevoegen en tegelijkertijd bestellen. Wanneer u klaar bent gaat u naar uw winkelwagen. Dit kan via de button “Winkelwagen bekijken” of door te klikken op het icoontje rechts bovenaan de pagina.

Winkel meldingWinkelwagen icoon

Stap 2: Controleren

Check of u alles in de juiste hoeveelheid heeft toegevoegd. Klik dan op de roze button "Afrekenen", rechts onderaan de pagina.

Stap 3: Gegevens

  1. Vul de naam in van de pashouder, van de pas die u wilt gebruiken voor het afrekenen.
  2. Vul de naam in van degene bij wie uw bestelling moet worden afgeleverd.
  3. Vul de adresgegevens in van degene bij wie uw bestelling moet worden afgeleverd.
  4. Vul het telefoonnummer in van degene waarmee contact opgenomen kan worden omtrent uw bestelling1.
1 Bent u dit zelf? Vul dan uw eigen nummer in. Is de bestelling voor de zorgontvanger of iemand anders? Vul dan die persoon zijn/haar nummer in. Wilt u de bestelling als verrassing geven? Vul dan uw eigen nummer in.

Stap 4: Betalen met uw Mantelzorgpas code*

  1. Vul uw persoonsgebonden Mantelzorgpas code in. Deze vindt u in de bevestigingsmail van uw pas, via de paarse button “Bekijk uw Mantelzorgpas code”.
  2. Klik op de blauwe button “Toepassen”.
  3. Het totaalbedrag staat op €0,00. U heeft betaald met uw Mantelzorgpas.

* Op uw telefoon ziet dit er anders uit dan op uw computer of laptop.
Op uw telefoon klikt u op Besteloverzicht weergeven. Hierdoor verschijnen alle producten waarvan u op het punt staat deze af te rekenen, en de plek waar u uw Mantelzorgpas code kunt invullen.

De blauwe knop Toepassen is hier verandert in een blauwe knop met een pijl naar rechts. Klik hierop om uw Mantelzorgpas code toe te passen, zodat het totaal op €0,00 komt te staan, zoals hierboven bij stap 3.

Stap 5: Bestelling afronden

Wanneer u stap 3 en 4 helemaal doorlopen heeft, klikt u allereerst op de blauwe button onderaan de pagina:

Daarna komt u op de laatste pagina voor het afronden van uw bestelling. Deze moet er als volgt uitzien. Klik dan op de blauwe button "BESTELLING AFRONDEN":

Hierna komt u op de volgende pagina uit:

Uw bestelling is hiermee afgerond. U ontvangt ook een mailbevestiging op het door u ingevulde e-mailadres. De leverancier neemt zo spoedig mogelijk contact met u op om de dienst met u in te regelen, wanneer dit van toepassing is*.

* Voor vouchers van Medipoint & Gula Delicatessen geldt dat u de bevestigingsmail van uw aankoop geprint mee moet nemen naar de winkel.

Foutmeldingen e.d.

Mijn Mantelzorgpas code wordt niet herkent / geaccepteerd

Tijdens het afrekenen moet u uw Mantelzorgpas code invoeren om uw bestelling mee te betalen. Het kan voorkomen dat u hier de volgende melding krijgt te zien nadat u uw code heeft ingevuld en op de knop 'Toepassen' heeft geklikt:

Heeft u een Mantelzorgpas, waarvan het nummer begint met 2022? Dan verwijzen wij u graag door naar www.leef3.nu/mantelzorgpas voor het aanvragen van diensten en/of producten uit ons aanbod. Via de aparte link in de bevestigingsmail van uw Mantelzorgpas, kunt u diensten en producten aanvragen op de Leef3.nu website.

Heeft u een Mantelzorgpas, waarvan het nummer begint met AM2022, HL2022 of HV2022? Dan zit u op de juiste website voor het aanvragen van diensten en producten. Check of u alle tekens van uw Mantelzorgpas code aan elkaar heeft ingevuld, dus zonder spaties. De code bestaat uit cijfers en hoofdletters; kleine letters kunnen ervoor zorgen dat uw code niet wordt herkend.

Ik kan in mijn winkelwagen niet op de knop ‘Afrekenen’ klikken

Het kan voorkomen dat u op de winkelwagen pagina geen roze knop 'Afrekenen' ziet staan, maar in plaats daarvan een roze knop 'Bestelling niet geldig' zichtbaar is.

Deze knop wordt zichtbaar op het moment dat u van een of meerdere producten in uw winkelwagen een vooraf bepaald maximum aantal heeft overschreden. Er is vanuit enkele leveranciers vastgesteld dat voor sommige producten een maximum aantal geldt, zoals tijdschriften. 

Onderstaande foto is een voorbeeld van een winkelwagen pagina met een product met meer dan het maximum toegestane aantal van een product per bestelling.

In het voorbeeld van bovenstaande foto is het tijdschrift Donald Duck (4 nummers) toegevoegd met als totaal aantal 12. Echter geldt er voor dit tijdschrift een maximum van 6 per bestelling, waardoor de 'Afrekenen' knop is veranderd in de 'Bestelling niet geldig' knop. Wanneer u toch op de roze knop klikt, verschijnt er een pop-up melding met uitleg waarom u de bestelling niet kan afrekenen.

Als u de melding heeft gelezen drukt u op de knop 'OK' of het kruisje rechts bovenaan om de melding te sluiten. U kunt dan het aantal veranderen. Wanneer alle producten in uw winkelwagen voldoen aan het maximum aantal, zal de knop 'Afrekenen' vanzelf verschijnen en kunt u doorgaan met het afronden van uw bestelling.

Ik klik op het plusteken om een product aantal te verhogen, maar er komt niks bij

Dit komt hoogstwaarschijnlijk doordat voor het door u gekozen product een maximum aantal geldt per product per bestelling. Dit is o.a. van toepassing op tijdschriften, zoals in het voorbeeld hierboven. De website heeft een pop-up melding weer wanneer een maximum aantal overschreden wordt en legt hierin uit om welk(e) product(en) het gaat.